V rozhovoru s komikem a politickým komentátorem Russellem Brandem hovořil novinář Matt Taibbi o "Twitter files" a také o širších otázkách mainstreamových médií a cenzury a o povaze propagandy a pravdy.
Podle investigativního novináře a spisovatele Matta Taibbiho dosud zveřejněné "Twitter Files" ukazují "definitivní přesvědčivé důkazy" o tom, že americké vládní agentury a vedení sociálních médií monitorují a cenzurují projevy na Twitteru.
Taibbi od 2. prosince informuje o dokumentech, které zveřejnil nový generální ředitel Twitteru Elon Musk a které ukazují na zasahování do voleb - včetně potlačení příběhu o notebooku Huntera Bidena před prezidentskými volbami v USA v roce 2020 a rozsáhlé vědecké cenzury.
Taibbi nedávno na tato témata vedl s Elonem Muskem rozhovor a svá klíčová zjištění zveřejňuje na Twitteru a Substacku, přičemž další odhalení teprve přijdou. (O vakcínách a Covidu, poz. red.)
V rozhovoru s Russellem Brandem se Taibbi vyjádřil k širším otázkám mainstreamových médií a cenzury a k povaze propagandy versus pravdy.
Taibbi řekl Brandovi:
"Existuje spousta a spousta zpráv, ve kterých vidíme, že vedoucí pracovníci Twitteru říkají věci jako: 'DHS (americké ministerstvo vnitřní bezpečnosti) to označilo', 'FBI to označila' - a pak je tu celé (emailové) vlákno, kde se rozhoduje, co s tím udělat: 'Odstraníme to? Označíme to?'"
Když Taibbi vstupoval do projektu "Twitter files", řekl, že ho "nejvíce zajímá" vztah mezi orgány činnými v trestním řízení, vládou a sociálními médii. "Spousta lidí má otázky ohledně toho, 'jak moc je vláda zapojena do monitorování a cenzurování projevů obyčejných lidí?'." Taibbi řekl Brandovi.
Podle Taibbiho dokumenty ukazují, že Twitter "jasně dostával komunikaci" nejen od FBI a DHS, "ale překvapením byl také Úřad ředitele národního zpravodajství. O tom jsem předtím neslyšel. To byla novinka," dodal.
"Vláda získává od těchto společností tuny informací a pak je vrací zpět společnostem, jako je Twitter, v podobě žádostí o zákaz, "shadow banning", mazání nebo označování (tagging) a podobně."
Twitter má "idiosynkratickou kontrolu nad viditelností každého jednotlivého uživatele.
Russel Brand poukázal na to, že v "utopických počátcích online prostoru" mnoho lidí pochopilo, že "vzniklo nové území, které se - jako každé území - může demokratizovat" jako "revoluční nástroj".
"Ale stalo se to, že odborně byly tyto prostory sociálních médií samy o sobě zkorporatizovány a zahnány do kouta," řekl Brand. "Tyto prostory již nejsou svobodnými prostory. Jsou to řízené a kontrolované prostory."
Taibbi souhlasil a dodal, že ho šokovala "míra idiosynkratické kontroly nad viditelností každého jednotlivého uživatelského účtu [a] hashtagu".
Taibbi pokračoval:
"Mají k dispozici celý vesmír věcí, které mohou udělat s každým jednotlivým účtem. "Mohou to nastavit až tak, že vás nebude možné vyhledávat. Pak je tu nespočet stupňů věcí, které mohou udělat, až k tomu, že váš účet nebude "trendovat", uvidí vás jen lidé, kteří vás sledují, nebo dokonce ani lidé, kteří vás sledují, vás neuvidí, pokud nebudou vyhledávat... , takže mají absolutní kontrolu nad viditelností v podstatě všeho."
Brand se Taibbiho zeptal, zda si myslí, že podobné dohody s americkými vládními agenturami mají i jiné platformy sociálních médií. Taibbi řekl, že podle něj je "bezpečné předpokládat, že každá z hlavních platforem má v podstatě stejnou dohodu s vládou".
"Zatím nemůžeme s jistotou říci, jak přesně to funguje," řekl, "ale myslím, že je bezpečný předpoklad, že pravděpodobně existuje něco podobného, co se děje na Twitteru."
Dostali jsme se do bodu, kdy jsou všechny zprávy mainstreamu propagandou?
Brand také kritizoval mainstreamové zpravodajství za to, že o aktuálních událostech, jako je válka na Ukrajině, informuje způsobem, který naznačuje "neschopnost kriticky a diferencovaně uvažovat o složité situaci".
Zeptal se Taibbiho: "Myslíte si, že jsme se dostali do bodu, kdy jsou všechny zprávy propagandou - nebo alespoň většina hlavních zpráv - propagandou?" ptal se Taibi.
"Jsme tomu docela blízko," odpověděl Taibbi. "Vím jistě, že existují určité příběhy, které by v tradičních korporátních médiích neměly domov... a to je nové."
Pokračoval: "Kdysi dávno se zpravodajská organizace zajímala především o to, zda má nebo nemá velký příběh. O jiných ohledech nepřemýšlely. Velmi zřídka jste viděli, že by něco jako New York Times oslovily CIA nebo s nimi vedly rozhovory o tom, zda by měly něco otisknout, nebo ne.
"Ale teď si myslím, že je to rutina napříč celým oborem- možná ne kontakt, ale předpoklad, že otiskujeme jen věci, o kterých si myslíme, že pomohou jakékoli věci."
Tato praxe v kombinaci s "cenzurou a manipulací na sociálních sítích" - která je tak sofistikovaná - vytváří "umělé prostředí" zpravodajství, uzavřel Taibbi.
Podívejte se na rozhovor Russella Branda s Mattem Taibbim zde.
Zdroj: www.childrenshealthdefense.org